Hospitality Akademiet

Skaber trygge fællesskaber og attraktive arbejdspladser

– for hoteller, konferencesteder og restauranter

Træt af rekrutteringer og korte ansættelser?

Har du besluttet dig for, at det er tid til at prioritere onboarding og personaleudvikling højere? Tillykke! Det er uden tvivl afgørende indsatsområder, når man vil vinde kampen om de gode medarbejdere. Det skaber større tryghed, stærkere tilhørsforhold og som følge deraf; længere ansættelser.

Som tommelfingerregel koster en rekruttering i branchen minimum kr. 60.000. Det dækker udgifter og tidsforbrug fra behovet bliver en realitet og til den nye medarbejder har været ansat i 3 mdr. Og det er selvfølgelig ud over den nye medarbejders løn.

Det betyder, at det er en virkelig god investering at prioritere god onboarding, at klæde sine medarbejdere på til succes og bidrage aktivt til en appellerende kultur.

Både jeres medarbejdere, gæster og bundlinje bliver vilde med det!

Vi hjælper branchen med at skabe arbejdspladser, medarbejderne ikke ønsker at forlade – og som andre gerne vil være en del af

0%
vil gerne starte deres onboarding og lære om virksomheden allerede før 1. arbejdsdag

Undersøgelse foretaget af Tydy

Det kræver en helt ny indsats

– at tiltrække, udvikle og holde på medarbejderne.

De virksomheder, som øger fokus på kultur, trivsel og medarbejderudvikling har en klar fordel!

Vi har gjort det nemt for jer, uanset om I er et lille team på 15 ansatte, en sæsonforretning eller en stor kæde.

0%
øges en ny medarbejders produktivitet med et effektivt pre- & onboardingforløb

Undersøgelse foretaget af Brandon Hall Group

Vi sætter fokus på disse indsatsområder

Effektiv pre- & onboarding

Perioden fra rekruttering til prøvetidens udløb er afgørende for nye kollegers trivsel.

De skal forholde sig til en masse praktisk læring, men også forsøge at afkode kultur og standarder.

De skal opbygge relationer med både kolleger og gæster.

De skal forsøge at huske 117 ting og skelne mellem kollegernes forskellige måder at gøre tingene på.

Medarbejderudvikling og kompetenceløft

Medarbejderudvikling og kompetenceløft styrker dine medarbejderes evne til at levere enestående gæsteoplevelser.

Et vedvarende fokus på udvikling øger kompetencer og trivsel for dine medarbejdere og loyaliteten fra dine gæster.

Samtidig giver det en klar konkurrencefordel i forhold til at kunne tiltrække og holde på talentfulde medarbejdere.

Smidig intern kommunikation

Den interne kommunikation er rygsøjlen i alt, hvad vi gør. Hver dag skal mange nyheder, informationer og beskeder formidles hurtigt og effektivt til de rette medarbejdere.

Desværre kan det være en udfordring at sikre, at den nødvendige info når frem.

En velinformeret organisation med nem tilgang til at kunne kommunikere både formelt og uformelt styrker både samarbejde og tilhørsforhold – og bidrager dermed til den gode kultur.

0%
af branchens medarbejdere mener, at deres onboarding var mangelfuld

Undersøgelse foretaget af Hospitality Akademiet

Vi har mere end 50 års erfaring fra branchen

Mette har over 30 års erfaring i hospitalitybranchen på alle niveauer fra bartender til CEO, og er ekspert i at analysere, justere, formidle og facilitere. Med en solid uddannelsesbaggrund og certificeringer som coach og træner, skaber hun målbare resultater for medarbejdere, ledere og forretning.

Christinas passion for både medarbejder- og gæsteoplevelser har været hendes tro følgesvend gennem tiden fra tjener til restaurantchef, udviklingskonsulent og e-learningsansvarlig. Hendes evne til at skabe inspirerende læringsmiljøer og -indhold fremmer profit og arbejdsglæde på hendes vej.

I Hospitality Akademiet banker vores hjerter for hoteller, konferencesteder og restauranter

Vores kunder og samarbejdspartnere

Sagt og skrevet om os

“Jeg var bekymret for, om dette var endnu et nyt initiativ, som ikke ville have en mærkbar effekt eller som ikke ville blive fulgt til dørs.

At møde jer to, som virkelig er passionerede personer, har smittet af på os alle sammen.

Jeg anbefaler jer til alle virksomheder, der har et ønske om en forbedret kommunikation, en mere effektiv HR-administration, højere motivation hos medarbejdere, øget salg og en langt bedre onboarding af medarbejdere”

Anja Hiul Schultz, Medejer, Smag & Slægt ApS

Vi kunne ikke fastholde og motivere vores ledere og de økonomiske resultater udeblev. Christina fik på en god måde vores restaurantchefer til at få øjnene op for sammenhængen i en sund forretning.

Hun er en sprudlende formidler, som virkelig formår at sætte ting i perspektiv. Man er er ikke i tvivl om, at hun brænder for budskaberne. Vi kan kun takke Christina for der, hvor vi er i dag.

Kenneth og Kamilla Larsen, Franchisetagere, McDonald's

Jeg vidste godt mersalg er lækkert, men ikke hvor stort afkastet rent faktisk er i forhold til almindeligt salg.

I var rigtig gode! Aldrig kedelige at høre på, noget forskellighed og god glidende dagsorden.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

De 4 workshops har givet os klarere syn på vores potentiale og på, hvordan vi kan tappe ind i det.
Mette har en enorm viden og troværdighed, og hun er fast fokuseret på konkrete resultater og udbytte, der kan gøre en forskel – selv på kort sigt.

Det har været et super godt forløb, og jeg er sikker på, vi får en rigtig god ROI!

Helle Bay, Owner, Blank Venue

Det gode værtskab er essentielt for os. Vi allierede os derfor med Hospitality Akademiet for at tilbyde en inspirerende workshop om værtskab og mersalg.

Som forberedelse så vi deres inspirerende træningsvideoer, hvilket virkede rigtig fint og gjorde, at vi hurtigt kom i dybden med emnerne på selve workshoppen. Dagen var fuld af involvering, erfaringsudveksling og god energi, med stort udbytte for deltagerne. En dejlig dag.

Andreas Kiis Antonsen, Citychef, City Vejle

Et motiverende oplæg omkring service og inspiration til, hvordan receptionisterne dagligt kan gøre en forskel for deres gæster. Christina formidler på bedste vis, hvordan service er vejen til større indtjening,

Det, der gjorde mest indtryk på os, var Christinas smittende humør og begejstring for det fantastiske budskab. En gevinst for enhver servicevirksomhed.

Niels Christian Hancke, Uddannelseskonsulent , Hotel og Restaurantskolen

Jeg synes faktisk det var en mega god workshop!

Selvom jeg har været på flere salgskurser mm. så var jeres klart den bedste.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

På under 3 måneder har Mette formået at optimere den kommercielle del af vores forretning, så der er kommet bedre tal på bundlinjen.
Mette er effektiv, kompetent og innovativ, og hun har tilført langt mere værdi end forventet.

Dea Forchammer, Direktør, Ungdomsøen

Mette har mødt os i øjenhøjde hele vejen og givet os indsigter, idéer, strategier, værktøjer og konkrete handlingsplaner, som kan sættes i gang med det samme. På baggrund af bare én konkret anbefaling, som tog 10 min. at indføre, har vi allerede vundet kr. 150.000,- ekstra på bundlinjen om året!

Niels Skovvang, Ejerleder, Slangerupgaard Kursuscenter

Næsseslottet har fulgt en række workshops faciliteret af Mette Pettersson. Samarbejdet har givet os endnu større indsigt i vores forretning samt bekræftet os i, at vi er på rette spor.

På Næsseslottet drager vi stor nytte af Mettes viden og kan varmt anbefale et samarbejde!

Marianne Bolvig, Direktør, Næsseslottet

Mette udarbejdede nogle meget konkrete og helt specifikke workshops, som var meget effektive og brugbare med en god kombination af branchefakta, videnskab, og fælles erfaringer.

Vi har fået en masse værktøjer og er blevet meget klogere på vores egen identitet og værdier, hvilket meget gerne skulle smitte af ned gennem hele virksomheden og skabe en god vækst.

Jimmy Lora Perez, CEO, Odd Fellow Palæet