Her har vi samlet bare en lille del af den research, der ligger til grund for vores arbejde med at styrke og løfte medarbejderoplevelsen i vores vidunderlige branche.

Bachelorprojekt, Mette Pettersson 2022 – kort version

Hotel og restauration er det mest ustabile jobmarked – Arbejderbevægelsens Fællesråd
Hiring costs and labor market tightness – EconPapers
Hvad koster en nyansættelse? – Azets
Hvad koster en nyansættelse? – Talents Unlimited
Hvad koster en nyansættelse? – HR Guiden online
How to reduce employee churn in hospitality? – The Access Group
Employee churn rate in the hospitality sector – Levels Digital
There are significant business costs to replacing employees – Center for American Progress
The-Cost-of-Employee-Turnover – Alexander Porter
Why onboarding will increase your bottom line – Gillespie Associates
Technology can save onboarding from itself – Harvard Business Review
Help new hires succeed: Beat the statistics – MasteryWorks Inc.
The true costs of a bad hire – Brandon Hall Group
18 onboarding statistics you need to know – Click Boarding
An onboarding checklist for succes – O.C.Tanner
Generation Z is here! – ambista
Employer Branding: Facts, tips og inspiration – ballisager
Undersøgelse af arbejdsglæde og ledelseskvalitet – Ennova
How do millenials want to be recognised at work? – Employee benefits
Onboarding new employees – SHRM Foundation
Measure onboarding effectiveness with employee Time-To-Productivity – CGS Inc.
Employee engagement: Paving the way to happy customers – Aberdeen Group
Engagerede medarbejdere – bedre bundlinje – Arbejdsglæde nu
Fastholdelse af medarbejdere: Sådan beholder du de bedste – SMV Guiden
The relationship between engagement and outcome – Gallup
State of the global workplace – Gallup
Employee Engagement – Gallup
Employee engagement and business outcomes – Gallup
Onboarding is key to retaining and engaging talent – SHRM Foundation
Millennials: The job-Hopping Generation – Gallup
Onboarding and time to productivity – Human Panel
Onboarding done right – Axonify
Kandidatanalysen 2022 – ballisager
What is job satisfaction? – Spiceworks
The 6 C´s og onboarding – preppio
10 statistics about engagement and wellness – Forbes
The importance of confidence to productivity – Andy Core
Employee experience – TechTarget
Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events – Nigel Evans
What does onboarding have to do with making a profit? – formstack
Why we need a best friend at work – Gallup
2022 must herald an employee experience revolution for deskless workers – The HR Director
Hvem er generation Z? – PK MEdier
Digitale indfødte på job – Søren Schultz Hansen
Employee engagement vs. Employee satisfaction and organizational culture – Gallup
How to convince your executives that employee engagement drives profit – Engage for succes
Hospitality and hospitableness – Taylor & Francis Group
What is employee experience? – Culture Amp
Generationerne X, Y og Z på arbejdspladsen – Center for Fremtidsforskning
Nearly 2-in-5 hospitality workers have plans to leave their job – Hospitality Net
The close ties between onboarding and employee engagement – The predictive Index
Drive – Daniel H. Pink
Digital natives, Digital immigrants – MCB University Press
The truth about managing people – Stephen P. Robbins
Organizational culture and leadership – Edgar H. Schein
Understanding employee onboarding – SHRM
Hvorfor mangel på færdigheder i hotelbranchen? – Sirvoy
Employee onboarding vs. engagement – apty
Why and how to go from employee engagement to employee experience – ets.


Tag kontakt

Ja tak! Det vil jeg gerne høre mere om...

HVEM STÅR BAG?

Hospitality akademiet ejes og drives af de 2 brancheerfarne og ikke mindst branchepassionerede ildsjæle – Mette Pettersson og Christina Brinks.

Med mere end 50 års samlet brancheerfaring har vi skabt værdi for mange forskelligartede servicevirksomheder indenfor en bred palette af områder. 

Ikke nok med at vi kender branchen og de skiftende udfordringer rigtig godt – vi ELSKER den også!

Hospitality Akademiet er etableret og udviklet af os. Vi tilbyder både ydelser, der styrker  virksomhederne lige nu og her – og mere langsigtede og fremtidssikrende initiativer, som løfter virksomhederne til næste niveau.

Mette Pettersson

Innovativ Hospitality-Ninja og ejer af KarpÓs Hospitality Consult og Hospitality Akademiet ApS

Mette tabte sit hjerte til hospitalitybranchen for over 30 år siden og har slået sine folder på alle niveauer fra bartender over mellemleder til COO for et 5* spahotel. 

BA i International Hospitality Management
Certificeret Mentaltræner & Performance Coach
Certificeret Business Executive Coach
Certificeret First Mind Talent Discovery Practitioner

Mette er en erfaren Hospitality-Ninja og forretningsudvikler. Hun analyserer, faciliterer og motiverer både medarbejdere og ledelse, så det ses på bundlinjen.

Christina Brinks 

Serviceambassadør og inspirator. Ejer af SERVICEKONCEPT og Hospitality Akademiet ApS

Christinas passion for stærke gæsteoplevelser blev kick-startet i restaurationsbranchen. Det helhjertede værtsskab har været med hende i tiden fra tjener til restaurantchef, i opbygningen af træningsakademi for internationalt franchisekoncept og er i dag forsat hendes store passion som selvstændig konsulent. 

Christina er 100-m. mester i at skabe et inspirerende læringsmiljø baseret på en uformel og respektfuld tilgang – altid tilsat en god portion humor.

Hendes primære fokus er at supportere ambitiøse servicevirksomheder til øget profit og arbejdsglæde ved at styrke tilhørsforholdet mellem medarbejdere og virksomhed, sikre rette kompetencer og have fokus på den sunde forretning.

HØR HVORDAN HOSPITALITY AKADEMIET KAN GØRE EN FORSKEL FOR DIG

Ring, skriv eller kald på os virkelig højt og invitér os forbi til en helt uforpligtende snak om, 
hvordan vi kan gøre en forskel for netop din forretning.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

De bedste hilsner
Mette & Christina