Unik metode skaber værdi

Fra læring til adfærd

I en travl hverdag er det ikke nemt at finde tid til at sende medarbejdere på flere dages kursus eller oplære nye medarbejdere grundigt, før de kastes ud i det. Der er brug for, at træning sker i små bidder, som dine medarbejdere hurtigt kan anvende i praksis.

En kombination af 3 læringsmetoder sikrer, at der hele tiden er fokus på udvikling. Skridt for skridt.

– Og vi er med som en solid hånd i ryggen hele vejen.

Hvordan sikres læring i en travl hverdag?

Vi har mere end 50 års erfaring med hospitality.
For at udvikle den mest effektive læringsmetode til branchen, har vi alligevel prioriteret siden 2021 at gennemføre utallige interviews, undersøgelser og massiv research.

Vores løsninger er baseret på alle disse erfaringer!

Særligt én undersøgelse blandt branchens medarbejdere, viste os vejen. Her svarede de nemlig på, hvordan de lærer mest effektivt i en travl hverdag.

2% mente, at de ville lære mest effektivt gennem digital læring alene. 10% gennem praktisk og social læring. Dvs. følvagter og sidemandsoplæring. 12% hævder, at de lærer mest effektivt, når de sendes på kurser.

Det springende punkt var det overvældende flertal på hele 76%. De hævdede, at de ville lære mest effektivt i en travl hverdag, hvis de fik en kombination af de 3 læringsformer.

Den kombination serverer vi nu på et sølvfad!

 

 

Særligt én undersøgelse blandt branchens medarbejdere, har været afgørende for vores metode.

 

Undersøgelsen cementerer vores erfaring:
E-learning kan IKKE stå alene, men er et fantastisk supplement.

 

0%
af den unge generation ser muligheden for at dygtiggøre sig for afgørende, når de skal vælge arbejdsgiver.

Undersøgelse foretaget af Ballisager

Vi kombinerer digital, social og fysisk læring

Digital læring

Indholdet er altid klar på telefon eller PC – når og hvor det passer ind i den daglige drift.

God digital læring består af korte, inspirerende film og tekster samt praktiske øvelser og refleksioner – krydret med lækker grafik og animationer og serveret med et glimt i øjet.

Vi har allerede lavet 7 branchespecifikke moduler som er klar til brug. Derudover kan I tilføje jeres egne manualer, medarbejderhåndbog og meget mere. Vi anbefaler absolut at prioritere et struktureret pre- og onboarding forløb for nye medarbejdere.

Social læring

Samarbejde og social interaktion med kolleger er en vigtig del af både læring og trivsel.

Med en intuitiv platform sikres al intern kommunikation – både formel og uformel.

På jeres platform deles vigtig information, erfaringer, viden, inspiration, særlige forbehold, dagens menu, ugens fokusområde, tips & tricks og meget mere.

Derudover bliver praktiske opgaver, konkurrencer, udfordringer og fælles succeshistorier en vigtig del af den sociale læring.

 

Fysisk læring

Med den fysiske læring, bindes der værdifulde sløjfer på det lærte, så implementering og forankring sikres.

Eftersom fundamentet allerede er lagt i den digitale træning, kan vi på få timer sammen skabe gode resultater. Vi gør emnerne praksisnære med fokus på jeres aktuelle behov.

At mødes fysisk til en workshop, bidrager også med et vigtigt socialt aspekt, hvor medarbejderne styrker nye og eksisterende relationer.

Vi glæder os altid til at komme på besøg og møde engagerede personer, vi allerede har været i dialog med online.

Vi bliver jeres sparringspartner, læringsekspert og hånd i ryggen.

 

Tvivlsomme resultater med traditionelt kompetenceløft

Gæsterne vil forkæles og medarbejderne vil udvikles. Men det har altid været en udfordring at klæde de ansatte tilstrækkeligt på til succes. Der driftes hver dag og det koster dyre lønkroner at sende medarbejderne på kursus. Og hvem skal dække vagterne imens?

Mange ledere anerkender – særligt de yngre – medarbejderes ønske og behov for at blive udviklet. Vi hører ofte om ledelsens gode intentioner om at ville imødekomme medarbejderne på dette område. Ofte fortæller de dog også, at det er et indsatsområde med dyrekøbte erfaringer. Se herunder!

  • Kurser og undervisning ude af huset kan være rigtig god inspiration, men ofte svært at prioritere

  • Der bliver sjældent fulgt op på læringer og dermed følger ingen mærkbar effekt

  • Ønske om at udvikle mange medarbejdere samtidigt, men umuligt at undvære dem i driften

  • En udfordring at sidde stille en hel dag – især når kollegerne løber stærkt derhjemme

  • Svært at finde relevante kurser med brancheerfarne undervisere

  • Vores ansatte er her ikke ret længe, så det føles som en umulig opgave at nå at træne dem tilstrækkeligt

Vi glæder os over at kunne tilbyde branchen et nutidigt og optimeret alternativ.

Sagt og skrevet om os

Det gode værtskab er essentielt for os. Vi allierede os derfor med Hospitality Akademiet for at tilbyde en inspirerende workshop om værtskab og mersalg.

Som forberedelse så vi deres inspirerende træningsvideoer, hvilket virkede rigtig fint og gjorde, at vi hurtigt kom i dybden med emnerne på selve workshoppen. Dagen var fuld af involvering, erfaringsudveksling og god energi, med stort udbytte for deltagerne. En dejlig dag.

Andreas Kiis Antonsen, Citychef, City Vejle

Et motiverende oplæg omkring service og inspiration til, hvordan receptionisterne dagligt kan gøre en forskel for deres gæster. Christina formidler på bedste vis, hvordan service er vejen til større indtjening,

Det, der gjorde mest indtryk på os, var Christinas smittende humør og begejstring for det fantastiske budskab. En gevinst for enhver servicevirksomhed.

Niels Christian Hancke, Uddannelseskonsulent , Hotel og Restaurantskolen

Jeg synes faktisk det var en mega god workshop!

Selvom jeg har været på flere salgskurser mm. så var jeres klart den bedste.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

Vi kunne ikke fastholde og motivere vores ledere og de økonomiske resultater udeblev. Christina fik på en god måde vores restaurantchefer til at få øjnene op for sammenhængen i en sund forretning.

Hun er en sprudlende formidler, som virkelig formår at sætte ting i perspektiv. Man er er ikke i tvivl om, at hun brænder for budskaberne. Vi kan kun takke Christina for der, hvor vi er i dag.

Kenneth og Kamilla Larsen, Franchisetagere, McDonald's

Jeg var bekymret for, om dette var endnu et nyt initiativ, som ikke ville have en mærkbar effekt eller som ikke ville blive fulgt til dørs.

At møde jer to, som virkelig er passionerede personer, har smittet af på os alle sammen.

Jeg anbefaler jer til alle virksomheder, der har et ønske om en forbedret kommunikation, en mere effektiv HR-administration, højere motivation hos medarbejdere, øget salg og en langt bedre onboarding af medarbejdere

Den STØRSTE anbefaling til Hospitality Akademiet!

Anja Hiul Schultz, Medejer, Smag & Slægt ApS

Jeg vidste godt mersalg er lækkert, men ikke hvor stort afkastet rent faktisk er i forhold til almindeligt salg.

I var rigtig gode! Aldrig kedelige at høre på, noget forskellighed og god glidende dagsorden.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

På under 3 måneder har Mette formået at optimere den kommercielle del af vores forretning, så der er kommet bedre tal på bundlinjen.
Mette er effektiv, kompetent og innovativ, og hun har tilført langt mere værdi end forventet.

Dea Forchammer, Direktør, Ungdomsøen

De 4 workshops har givet os klarere syn på vores potentiale og på, hvordan vi kan tappe ind i det.
Mette har en enorm viden og troværdighed, og hun er fast fokuseret på konkrete resultater og udbytte, der kan gøre en forskel – selv på kort sigt.

Det har været et super godt forløb, og jeg er sikker på, vi får en rigtig god ROI!

Helle Bay, Owner, Blank Venue

Mette har mødt os i øjenhøjde hele vejen og givet os indsigter, idéer, strategier, værktøjer og konkrete handlingsplaner, som kan sættes i gang med det samme. På baggrund af bare én konkret anbefaling, som tog 10 min. at indføre, har vi allerede vundet kr. 150.000,- ekstra på bundlinjen om året!

 

 

Niels Skovvang, Ejerleder, Slangerupgaard Kursuscenter

Næsseslottet har fulgt en række workshops faciliteret af Mette Pettersson. Samarbejdet har givet os endnu større indsigt i vores forretning samt bekræftet os i, at vi er på rette spor.

På Næsseslottet drager vi stor nytte af Mettes viden og kan varmt anbefale et samarbejde!

 

Marianne Bolvig, Direktør, Næsseslottet

Mette udarbejdede nogle meget konkrete og helt specifikke workshops, som var meget effektive og brugbare med en god kombination af branchefakta, videnskab, og fælles erfaringer.

Vi har fået en masse værktøjer og er blevet meget klogere på vores egen identitet og værdier, hvilket meget gerne skulle smitte af ned gennem hele virksomheden og skabe en god vækst.

 

Jimmy Lora Perez, CEO, Odd Fellow Palæet