Vi trækker på 50 års erfaring fra hospitalitybranchen

Hvem er vi?

Hospitality Akademiet ApS ejes og drives af Mette Pettersson og Christina Brinks, to passionerede ildsjæle med over 50 års samlet brancheerfaring.

Ikke nok med at vi kender branchen og de skiftende udfordringer rigtig godt – vi ELSKER den også!

Hospitality Akademiet Aps er skabt ud fra vores fælles overbevisning om, at medarbejdernes trivsel og løbende udvikling må og skal komme først.

Så skal både gæster og bundlinje nok følge efter!

Hospitality Akademiet er bygget på erfaring, ekspertise og passion for hospitalitybranchen

Hospitality Akademiet er bygget på erfaring, ekspertise og passion for hospitalitybranchen

Mette Pettersson – Innovativ Hospitality-Ninja

Mette tabte sit hjerte til branchen for over 30 år siden og har slået sine folder på alle niveauer fra bartender over mellemleder til CEO for et 5* spahotel.

BA i International Hospitality Management
Certificeret Mentaltræner & Performance Coach
Certificeret Business Executive Coach
Certificeret First Mind Talent Discovery Practitioner

Mette er en erfaren og kreativ Hospitality-Ninja og forretningsudvikler. Hun er ekspert i at analysere, justere, formidle og facilitere.

Mette rykker og motiverer både medarbejdere og ledelse, så det ses direkte på bundlinjen.

Christina Brinks – Serviceambassadør & Inspirator

Christinas passion for stærke gæsteoplevelser og et helhjertet værtskab har været med hende lige fra tiden som tjener til restaurantchef, i opbygningen af træningsakademi for et internationalt koncept og i dag som konsulent for branchen.

Christina er 100-m. mester i at skabe et inspirerende læringsmiljø baseret på en uformel og respektfuld tilgang – altid tilsat en god portion humor og finurlige nordjyske vendinger.

Hendes primære fokus er at styrke tilhørsforholdet mellem medarbejdere og den enkelte virksomhed, sikre rette kompetencer og have fokus på den sunde forretning.

Altid med stor respekt for det eksisterende.

Sagt og skrevet om os

Vi kunne ikke fastholde og motivere vores ledere og de økonomiske resultater udeblev. Christina fik på en god måde vores restaurantchefer til at få øjnene op for sammenhængen i en sund forretning.

Hun er en sprudlende formidler, som virkelig formår at sætte ting i perspektiv. Man er er ikke i tvivl om, at hun brænder for budskaberne. Vi kan kun takke Christina for der, hvor vi er i dag.

Kenneth og Kamilla Larsen, Franchisetagere, McDonald's

På under 3 måneder har Mette formået at optimere den kommercielle del af vores forretning, så der er kommet bedre tal på bundlinjen.
Mette er effektiv, kompetent og innovativ, og hun har tilført langt mere værdi end forventet.

Dea Forchammer, Direktør, Ungdomsøen

De 4 workshops har givet os klarere syn på vores potentiale og på, hvordan vi kan tappe ind i det.
Mette har en enorm viden og troværdighed, og hun er fast fokuseret på konkrete resultater og udbytte, der kan gøre en forskel – selv på kort sigt.

Det har været et super godt forløb, og jeg er sikker på, vi får en rigtig god ROI!

Helle Bay, Owner, Blank Venue

Et motiverende oplæg omkring service og inspiration til, hvordan receptionisterne dagligt kan gøre en forskel for deres gæster. Christina formidler på bedste vis, hvordan service er vejen til større indtjening,

Det, der gjorde mest indtryk på os, var Christinas smittende humør og begejstring for det fantastiske budskab. En gevinst for enhver servicevirksomhed.

Niels Christian Hancke, Uddannelseskonsulent , Hotel og Restaurantskolen

Mette udarbejdede nogle meget konkrete og helt specifikke workshops, som var meget effektive og brugbare med en god kombination af branchefakta, videnskab, og fælles erfaringer.

Vi har fået en masse værktøjer og er blevet meget klogere på vores egen identitet og værdier, hvilket meget gerne skulle smitte af ned gennem hele virksomheden og skabe en god vækst.

 

Jimmy Lora Perez, CEO, Odd Fellow Palæet

Mette har mødt os i øjenhøjde hele vejen og givet os indsigter, idéer, strategier, værktøjer og konkrete handlingsplaner, som kan sættes i gang med det samme. På baggrund af bare én konkret anbefaling, som tog 10 min. at indføre, har vi allerede vundet kr. 150.000,- ekstra på bundlinjen om året!

 

 

Niels Skovvang, Ejerleder, Slangerupgaard Kursuscenter

Næsseslottet har fulgt en række workshops faciliteret af Mette Pettersson. Samarbejdet har givet os endnu større indsigt i vores forretning samt bekræftet os i, at vi er på rette spor.

På Næsseslottet drager vi stor nytte af Mettes viden og kan varmt anbefale et samarbejde!

 

Marianne Bolvig, Direktør, Næsseslottet

Det gode værtskab er essentielt for os. Vi allierede os derfor med Hospitality Akademiet for at tilbyde en inspirerende workshop om værtskab og mersalg.

Som forberedelse så vi deres inspirerende træningsvideoer, hvilket virkede rigtig fint og gjorde, at vi hurtigt kom i dybden med emnerne på selve workshoppen. Dagen var fuld af involvering, erfaringsudveksling og god energi, med stort udbytte for deltagerne. En dejlig dag.

Andreas Kiis Antonsen, Citychef, City Vejle

Jeg synes faktisk det var en mega god workshop!

Selvom jeg har været på flere salgskurser mm. så var jeres klart den bedste.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

Den STØRSTE anbefaling til Hospitality Akademiet! Smag & Slægt har fået en medarbejderapp. Vi tror på, at en effektiv og god kommunikation med vores dygtige medarbejdere skaber de bedste rammer for motivation og høj arbejdsglæde. Kæmpe anbefaling herfra!

Anja Hiul Schultz, Medejer, Smag & Slægt ApS

Jeg vidste godt mersalg er lækkert, men ikke hvor stort afkastet rent faktisk er i forhold til almindeligt salg.

I var rigtig gode! Aldrig kedelige at høre på, noget forskellighed og god glidende dagsorden.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding