Skal I inspireres eller have skabt fælles fodslag?

Workshops og oplæg

Vi har tilsammen mere end 50 års brancheerfaring på alle niveauer. Derfor kender vi jeres hverdag og ved, hvilke udfordringer og opgaver, I står med.

Vi kommer til jer og faciliterer nogle givende timer.

Inspiration bliver til refleksion og ender i aktion

Et oplæg på en time eller to er nok til at skabe både inspiration og refleksion på en konference, en medarbejderdag eller til et kick-off.

Men hvis du ønsker at få dine medarbejdere til at handle anderledes, anbefaler vi workshops. De er af længere varighed og sikrer grobund for nye tiltag. Også når hverdagsmonsteret banker på og truer med at sætte alt på autopilot igen.

Humor, eksempler fra jeres hverdag og praktiske øvelser er altid en del af oplevelsen.

Din investering afhænger af varighed, antal deltagere og format. Ræk ud til os – så finder vi en løsning, som passer dig!

De mest populære emner

Kontakt os endelig, hvis du har noget andet i tankerne.

Pre- & Onboarding – en utroligt vigtig disciplin

Af alle de tiltag, der har en positiv effekt på fastholdelsen, er der ét, der udskiller sig markant. Nemlig effektiv pre- & onboarding. Det er afgjort den bedste investering ledelsen kan lave lige nu.

For når processen er på plads, kører den smidigt og automatisk i lang tid fremover og sikrer de nye medarbejderes tilhørsforhold, effektivitet og fastholdelse. Og det kan ses på bundlinjen!

Tiltræk og fasthold de rigtige medarbejdere

Hospitalitybranchen har mange dygtige dygtige, engagerede og loyale medarbejdere. Det er vigtigt at kunne tiltrække og ikke mindst fastholde de bedste.

Det kan man gøre ved at arbejde på sin Employer Branding, skabe sammenhold på tværs, styrke loyalitetsfølelsen, tilbyde spændende læring og sørge for nye, meningsfulde udfordringer for medarbejderne.

Brand DNA & USP´er
– skil jer ud fra mængden

Konkurrencen er hård. Der er flere udbydere på markedet end nogensinde før. For at blive set og valgt, er det nødvendigt, at der både indadtil og udadtil er en helt klar kommunikation om, hvorfor lige netop jeres sted er noget særligt.

Hvad er det, der gør, at gæsten skal vælge netop jer næste gang? Og ligeså vigtigt – ved dine medarbejdere det?

Brugermanual til “Millennials”

lloyale, krænkelsesparate curlingunger eller ambitiøse, fleksible ambassadører?

Det er op til dig!

Faktum er, at hvis du arbejder med millenials (og gerne vil beholde dem…)

– så er det tvingende nødvendigt at skabe en kultur, hvor de trives.

 

De 3 steps til succes – skarp på egen forretning

  • HVAD sælger I?
  • HVEM sælger I til?
  • HVORDAN sælger I det?

3 tilsyneladende nemme spørgsmål, som du helt sikkert har svarene på. Eller har du?

Bliv udfordret på din forretning og få inspiration og værktøjer, som du kan bruge – allerede i morgen.

Konsulentforløb, moderatoropgaver m.m.

Mangler du en leder til en interimopgave?

Har du brug for en større forandring, som kræver en dygtig underviser og/eller tovholder?

Har du et arrangement med fokus på hospitality, hvor du søger en vidende og engageret moderator eller speaker?

Ræk ud os lad os se, om det er noget vi kan løse!

0%
af gæsterne vil gerne betale mere for en exceptionel oplevelse.

Undersøgelse foretaget af Forbes

Sagt og skrevet om os

Vi kunne ikke fastholde og motivere vores ledere og de økonomiske resultater udeblev. Christina fik på en god måde vores restaurantchefer til at få øjnene op for sammenhængen i en sund forretning.

Hun er en sprudlende formidler, som virkelig formår at sætte ting i perspektiv. Man er er ikke i tvivl om, at hun brænder for budskaberne. Vi kan kun takke Christina for der, hvor vi er i dag.

Kenneth og Kamilla Larsen, Franchisetagere, McDonald's

På under 3 måneder har Mette formået at optimere den kommercielle del af vores forretning, så der er kommet bedre tal på bundlinjen.
Mette er effektiv, kompetent og innovativ, og hun har tilført langt mere værdi end forventet.

Dea Forchammer, Direktør, Ungdomsøen

De 4 workshops har givet os klarere syn på vores potentiale og på, hvordan vi kan tappe ind i det.
Mette har en enorm viden og troværdighed, og hun er fast fokuseret på konkrete resultater og udbytte, der kan gøre en forskel – selv på kort sigt.

Det har været et super godt forløb, og jeg er sikker på, vi får en rigtig god ROI!

Helle Bay, Owner, Blank Venue

Næsseslottet har fulgt en række workshops faciliteret af Mette Pettersson. Samarbejdet har givet os endnu større indsigt i vores forretning samt bekræftet os i, at vi er på rette spor.

På Næsseslottet drager vi stor nytte af Mettes viden og kan varmt anbefale et samarbejde!

 

Marianne Bolvig, Direktør, Næsseslottet

Mette udarbejdede nogle meget konkrete og helt specifikke workshops, som var meget effektive og brugbare med en god kombination af branchefakta, videnskab, og fælles erfaringer.

Vi har fået en masse værktøjer og er blevet meget klogere på vores egen identitet og værdier, hvilket meget gerne skulle smitte af ned gennem hele virksomheden og skabe en god vækst.

 

Jimmy Lora Perez, CEO, Odd Fellow Palæet

Mette har mødt os i øjenhøjde hele vejen og givet os indsigter, idéer, strategier, værktøjer og konkrete handlingsplaner, som kan sættes i gang med det samme. På baggrund af bare én konkret anbefaling, som tog 10 min. at indføre, har vi allerede vundet kr. 150.000,- ekstra på bundlinjen om året!

 

 

Niels Skovvang, Ejerleder, Slangerupgaard Kursuscenter

Det gode værtskab er essentielt for os. Vi allierede os derfor med Hospitality Akademiet for at tilbyde en inspirerende workshop om værtskab og mersalg.

Som forberedelse så vi deres inspirerende træningsvideoer, hvilket virkede rigtig fint og gjorde, at vi hurtigt kom i dybden med emnerne på selve workshoppen. Dagen var fuld af involvering, erfaringsudveksling og god energi, med stort udbytte for deltagerne. En dejlig dag.

Andreas Kiis Antonsen, Citychef, City Vejle

Et motiverende oplæg omkring service og inspiration til, hvordan receptionisterne dagligt kan gøre en forskel for deres gæster. Christina formidler på bedste vis, hvordan service er vejen til større indtjening,

Det, der gjorde mest indtryk på os, var Christinas smittende humør og begejstring for det fantastiske budskab. En gevinst for enhver servicevirksomhed.

Niels Christian Hancke, Uddannelseskonsulent , Hotel og Restaurantskolen

Jeg synes faktisk det var en mega god workshop!

Selvom jeg har været på flere salgskurser mm. så var jeres klart den bedste.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

Den STØRSTE anbefaling til Hospitality Akademiet! Smag & Slægt har fået en medarbejderapp. Vi tror på, at en effektiv og god kommunikation med vores dygtige medarbejdere skaber de bedste rammer for motivation og høj arbejdsglæde. Kæmpe anbefaling herfra!

Anja Hiul Schultz, Medejer, Smag & Slægt ApS

Jeg vidste godt mersalg er lækkert, men ikke hvor stort afkastet rent faktisk er i forhold til almindeligt salg.

I var rigtig gode! Aldrig kedelige at høre på, noget forskellighed og god glidende dagsorden.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding