Effektivt, fleksibelt og tidsbesparende

Digitale læringsmoduler

Med digitale læringsmoduler kan du sikre, at alle medarbejdere får de rigtige budskaber og læringer – når og hvor det passer ind i den daglige drift.

Digital læring er både fleksibel, tidsbesparende og engagerende – når den altså er lavet rigtigt!

Kombineret med opfølgende træning og workshops er digital læring særdeles effektiv og skaber varige resultater.

Skab det gode fundament

Med vores digitale læringsmoduler

Vi har fokus på 7 brancherelevante kompetenceområder, som sammen skaber “Det gode fundament”. Et fundament, der sikrer fælles afsæt, tilgang og forståelse hos alle medarbejdere på tværs af roller. Hele organisationen får dermed adgang til relevant læring, de kan gennemgå i et tempo, der passer ind i driften.

Medarbejderne kan altid vende tilbage til modulerne for at genopfriske emnerne efter behov.

Modulerne er nemme at kombinere med eventuelt eget skræddersyet indhold. Det giver jer muligheden for konstant at kunne tilbyde en pallette af kurser af høj kvalitet og samtidigt kunne vinkle emner og opgaver til netop jeres virksomhed.

Modulerne består af:

  • Branchespecifikke læringsvideoer (2-7 min.)
  • Korte tekster
  • Refleksionsopgaver
  • Alle film er med dansk tale og med danske eller engelske undertekster
0%
af den unge generation ønsker, at deres træning er tilgængelig når og hvor, det passer ind i deres øvrige opgaver.

Undersøgelse foretaget af Lorman

De 7 læringsmoduler

Klik på pilene for at se flere billeder.

1: Værtskab i særklasse
Varighed inkl. opgaver ca. 75 min.

“INGEN kan lide at føle sig som et nr. i rækken, men ALLE elsker følelsen af at være betydningsfuld”

Boost den vigtigste kompetence – på tværs af roller.

Kernen i enhver servicevirksomhed er evnen og lysten til at udøve et helhjertet værtskab. Det skaber tryghed, tillid og giver gæsterne følelsen af at være i de bedste hænder.

  • Værtskab
    Den vigtigste ingrediens for din succes
  • Derfor er DU vigtigere
    – end mad, senge og omgivelser
  • Test dig selv
    Hvem vil du helst betjenes af?
  • Du er til 2 eksamener hver dag
    Består du?
  • Top 5 kompetencer
    Hvad er dine spidskompetencer og udviklingsområder?
  • Top 5 engagement
    Hvor ligger du på disse 5 vigtige parametre?
  • Det vigtige førstehåndsindtryk
    Du har 7 sekunder!
  • Vær som en kamæleon
    Dine gæster vil elske dig for det!
  • Jeres fælles succeskriterie
    Skab ILD hver dag

Klik på pilene for at se flere billeder.

2: Kroner og røde ører – økonomien i branchen
Varighed inkl. opgaver ca. 45 min

Ved dine medarbejdere, hvor stor betydning de har for bundlinjen? Er de klædt på til at kunne tage optimalt ansvar for det hver dag?

Mange medarbejdere har ingen fornemmelse af, hvor lille en margin, der er i vores branche. Det kan betyde, at de ikke er tilstrækkeligt opmærksomme på, hvor de hver især nemt kan gøre en positiv – eller negativ – forskel. Med dette modul får de en vigtig grundforståelse.

  • Money, money, money
    Introduktion til økonomi
  • Branchen er en guldgrube
    Sandt eller falsk?
  • Små hændelser kan være katastrofale
    Se her hvor galt det kan gå!
  • Gode idéer og små initiativer
    Kan gøre en STOR forskel!

Klik på pilene for at se flere billeder.

3: Det gæsteforkælende mersalg
Varighed inkl. opgaver ca. 30 min.

Mange synes, det er lidt utrygt og svært med salg og mersalg. Nogle er bange for at virke anmassende eller giver op efter det første “Nej tak”

I dette modul får dine medarbejdere motivation og værktøjer til at forkæle gæsterne gennem deres salg. Og så er det pludselig ikke salg – men godt værtskab.

Det gæsteforkælende mersalg har stor positiv indflydelse på medarbejdernes følelse af succes, gæsternes oplevelse og ikke mindst virksomhedernes ofte pressede bundlinje.

  • Er mersalg ikke bare ekstra salg?
    Nej, det er godt værtskab!
  • Uambitiøst eller rigtig godt?
    Kan 5% virkelig gøre en forskel?
  • 3-trins raket til det forkælende mersalg
    Bliv tryg og modig til at forkæle dine gæster

Klik på pilene for at se flere billeder.

4: Skab og værn om den gode kultur
Varighed inkl. opgaver ca. 60 minutter

Er dine medarbejdere stolte kulturbærere? Kan de jeres grundværdier på rygraden, og efterlever de dem også, når der ikke er nogen, der kigger?

Det er essentielt at værne om den gode kultur og sørge for, at der er masser af stolte kulturbærere til at føre den sunde kultur videre til nye kollegaer.

  • Hvad er kultur egentlig?
    Og hvorfor er den så vigtig?
  • Kultur i andre brancher
    Hvad kan vi lære?
  • Kulturer er forskellige
    Er det godt eller skidt?
  • Da helvede brød løs..
    Et eksempel fra den virkelige verden
  • Du kan gøre en forskel hver dag
    Gør du det?
  • Initiativtrappen
    Hvilket trin er du på?

Klik på pilene for at se flere billeder.

5: Smidig kommunikation
Varighed inkl. opgaver ca. 30 min.

Misforstår dine medarbejdere af og til hinanden?

Er alle klædt bedst muligt på til mødet med gæsterne?

Måden, vi kommunikerer på, er en væsentlig del af kulturen, og konstruktiv og smidig kommunikation løfter medarbejdernes trivsel. Særligt nye kolleger kan have svært ved at trives og blive trygge i samarbejdet, hvis kommunikationen er mudret eller i kampens hede måske lidt kontant.

  • God kommunikation
    Introduktion til den svære kunst at kommunikere smidigt
  • En ærgerlig misforståelse
    Et eksempel fra en helt almindelig dag – hvor det går galt.
  • Afsender og modtager har begge et ansvar
    Begge parter har en vigtig rolle i kommunikationen
  • Dit kropssprog er afgørende
    Få alle de gode (og sjove) råd
  • Tjeneren som mistede sine gæster
    Trods de bedste intentioner
  • Intro til reklamationshåndtering
    Det skal du vide
  • Den følelsesmæssige vulkan
    Sådan køler du den ned!
  • Fra klage til ambassadør
    Få 6-trinsmodel til hvordan

Klik på pilene for at se flere billeder.

6: Finpuds gæsteoplevelsen
Varighed inkl. opgaver ca. 45 min.

Har I styr på alle delelementer i gæsteoplevelsen hos jer – eller har I mon blinde vinkler?

Det er naturligt at blive ‘hjemmeblind’ og blot drive forretningen, som vi plejer. Det kan betyde, at vi overser, at gæsternes behov ændres eller vi ikke udvikler os i takt med at nye konkurrenter kommer til.

Vi tager gæstebrillerne på og giver jer værdifulde kompetencer til at forbedre gæsteoplevelsen hos jer.

  • Gæsterejsen
    En kortlægning af gæstens oplevelse
  • Vær nysgerrig på jeres gæsterejse
    Tips og tricks til at forbedre den
  • Forventningstrekanten
    Sådan gør du oplevelsen mindeværdig
  • Peak-End reglen
    Fra sodavandsis til bragende succes
  • Peak-End reglen
    Sådan bruger du den nemt i praksis

Klik på pilene for at se flere billeder.

7: Den gode makker
Varghed inkl. opgaver ca. 30 min.

Når nye kolleger kommer til, at det afgørende for både trivsel, effektivitet og fastholdelse, at de hurtigt føler sig trygge og som en del af fællesskabet.

Udover at de skal lære nye arbejdsgange og opgaver, skal de også introduceres til kulturen, kollegerne og det sociale element. Derfor kan det give rigtig god mening at have en Makker-ordning. Dette modul hjælper udvalgte makkere godt i gang.

  • Alt for mange stopper for hurtigt
    Ofte pga. uindfriede forventninger og manglende relationer
  • Den værdifulde makker
    Garantien for en god opstart
  • Sådan bliver du en god makker
    Tips og anbefalinger til din vigtige rolle

Sagt og skrevet om os

Den STØRSTE anbefaling til Hospitality Akademiet!

Jeg anbefaler jer til alle virksomheder, der har et ønske om en forbedret kommunikation, en mere effektiv HR-administration, højere motivation hos medarbejdere, øget salg og en langt bedre onboarding af medarbejdere!

Anja Hiul Schultz, Medejer, Smag & Slægt ApS

Det gode værtskab er essentielt for os. Vi allierede os derfor med Hospitality Akademiet for at tilbyde en inspirerende workshop om værtskab og mersalg.

Som forberedelse så vi deres inspirerende træningsvideoer, hvilket virkede rigtig fint og gjorde, at vi hurtigt kom i dybden med emnerne på selve workshoppen. Dagen var fuld af involvering, erfaringsudveksling og god energi, med stort udbytte for deltagerne. En dejlig dag.

Andreas Kiis Antonsen, Citychef, City Vejle

Et motiverende oplæg omkring service og inspiration til, hvordan receptionisterne dagligt kan gøre en forskel for deres gæster. Christina formidler på bedste vis, hvordan service er vejen til større indtjening,

Det, der gjorde mest indtryk på os, var Christinas smittende humør og begejstring for det fantastiske budskab. En gevinst for enhver servicevirksomhed.

Niels Christian Hancke, Uddannelseskonsulent , Hotel og Restaurantskolen

Jeg synes faktisk det var en mega god workshop!

Selvom jeg har været på flere salgskurser mm. så var jeres klart den bedste.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

Vi kunne ikke fastholde og motivere vores ledere og de økonomiske resultater udeblev. Christina fik på en god måde vores restaurantchefer til at få øjnene op for sammenhængen i en sund forretning.

Hun er en sprudlende formidler, som virkelig formår at sætte ting i perspektiv. Man er er ikke i tvivl om, at hun brænder for budskaberne. Vi kan kun takke Christina for der, hvor vi er i dag.

Kenneth og Kamilla Larsen, Franchisetagere, McDonald's

Jeg vidste godt mersalg er lækkert, men ikke hvor stort afkastet rent faktisk er i forhold til almindeligt salg.

I var rigtig gode! Aldrig kedelige at høre på, noget forskellighed og god glidende dagsorden.

Sasha Møller, Meeting Designer, Comwell Kolding

På under 3 måneder har Mette formået at optimere den kommercielle del af vores forretning, så der er kommet bedre tal på bundlinjen.
Mette er effektiv, kompetent og innovativ, og hun har tilført langt mere værdi end forventet.

Dea Forchammer, Direktør, Ungdomsøen

De 4 workshops har givet os klarere syn på vores potentiale og på, hvordan vi kan tappe ind i det.
Mette har en enorm viden og troværdighed, og hun er fast fokuseret på konkrete resultater og udbytte, der kan gøre en forskel – selv på kort sigt.

Det har været et super godt forløb, og jeg er sikker på, vi får en rigtig god ROI!

Helle Bay, Owner, Blank Venue

Mette har mødt os i øjenhøjde hele vejen og givet os indsigter, idéer, strategier, værktøjer og konkrete handlingsplaner, som kan sættes i gang med det samme. På baggrund af bare én konkret anbefaling, som tog 10 min. at indføre, har vi allerede vundet kr. 150.000,- ekstra på bundlinjen om året!

Niels Skovvang, Ejerleder, Slangerupgaard Kursuscenter

Næsseslottet har fulgt en række workshops faciliteret af Mette Pettersson. Samarbejdet har givet os endnu større indsigt i vores forretning samt bekræftet os i, at vi er på rette spor.

På Næsseslottet drager vi stor nytte af Mettes viden og kan varmt anbefale et samarbejde!

Marianne Bolvig, Direktør, Næsseslottet

Mette udarbejdede nogle meget konkrete og helt specifikke workshops, som var meget effektive og brugbare med en god kombination af branchefakta, videnskab, og fælles erfaringer.

Vi har fået en masse værktøjer og er blevet meget klogere på vores egen identitet og værdier, hvilket meget gerne skulle smitte af ned gennem hele virksomheden og skabe en god vækst.

Jimmy Lora Perez, CEO, Odd Fellow Palæet