KOMMUNIKATION | Hvem har ansvaret for at sikre effektiv kommunikation?

Misforstår dine medarbejdere hinanden?

Kan du nikke genkendende til bare ét af punkterne i denne liste, så kan der være behov for at sætte ekstra spot på jeres kommunikation:

  • Forvirring i bestillinger og tjenester
  • Lav effektivitet og forsinkelser
  • Konflikter og misforståelser
  • Nedsat arbejdsmoral
  • Dårlig kundeservice

Er alle i jeres organisation klædt bedst muligt på til mødet med gæsterne?

Gør op med dårlig kommunikation – én gang for alle!

Vi har løsningen til dig, der har oplevet, at der kan opstå misforståelser eller konflikter under pres.
Og til dig, der lægger stor vægt på gode interaktioner og proaktivt vil styrke kommunikationen, det kollegiale fællesskab og gæsteoplevelsen.

  1. Forvirring i bestillinger og tjenester: Dårlig kommunikation mellem medarbejderne kan føre til fejlagtige bestillinger eller misforståelser vedrørende gæstens præferencer, hvilket kan resultere i utilfredshed hos gæsterne.
  2. Lav effektivitet og forsinkelser: Manglende klar kommunikation kan resultere i unødvendige forsinkelser i opgaver som madlavning, servering og rengøring. Dette kan påvirke den generelle effektivitet og gæsternes oplevelse negativt.
  3. Konflikter og misforståelser: Dårlig kommunikation kan skabe misforståelser mellem medarbejderne og føre til konflikter. Misforståelser om ansvarsområder eller opgaver kan eskalere til større problemer.
  4. Nedsat arbejdsmoral: Hvis medarbejderne ikke føler, at de har de nødvendige oplysninger eller ressourcer til at udføre deres arbejde korrekt på grund af dårlig kommunikation, kan det nedsætte deres arbejdsmoral og engagement.
  5. Dårlig kundeservice: En sammenkædning af de førnævnte problemer kan resultere i en generel nedgang i kvaliteten af kundeservicen. Hvis medarbejderne ikke er i stand til at kommunikere effektivt, kan de ikke give gæsterne den ønskede oplevelse.

Værdien af konstruktiv kommunikation

Måden, vi kommunikerer på, er en væsentlig del af kulturen, og konstruktiv og smidig kommunikation løfter medarbejdernes trivsel. Særligt nye kolleger kan have svært ved at trives og blive trygge i samarbejdet, hvis kommunikationen er mudret eller i kampens hede måske lidt kontant.

I mødet med gæsterne er det afgørende, at alle medarbejdere er klædt godt på og ved, hvilken rolle kommunikationen spiller for hele gæsteoplevelsen.

Hospitality Akademiet hjælper jer med at belyse, hvor det typisk kan gå galt, når vi kommunikerer med andre. Særligt under pres.

Hvor går det indimellem skævt hos jer, og hvordan kan I undgå det fremover?

Vi giver jer tips til, hvordan I kan møde gæsterne i øjenhøjde og løfte deres oplevelse - også hvis de er utilfredse. Målet er at styrke kommunikationen både for ansatte og gæster.

Læringsvideoer skræddersyet til servicebranchen

Fokus på kommunikation

Gennem vores læringsvideoer kan alle i jeres virksomhed opdage kunsten ved god kommunikation. Vi dykker ned i de udfordringer, der kan opstå, når vi forsøger at forstå hinanden. Se vores potpourri af de 8 læringsvideoer om kommunikation, så du kan få en forsmag på, hvad er venter jer.

  • Misforståelser
  • Afsender- og modtageransvar
  • Kropssprogets betydning
  • Reklamationshåndtering
  • Håndtering af følelser

Og du får også adgang til vores 6-trinsmodel til at forvandle klager til positivt samarbejde.

Vil du sikre succesfuld kommunikation mellem dine medarbejdere?

Hospitality Akademiet tilbyder dig tre værdiskabende løsninger.

Alle løsninger er baseret på vores specialudviklede læringsvideoer, som klæder dine medarbejdere på til at lykkes med kommunikationen - uanset om det er nye medarbejdere eller det er medarbejdere, der er "gamle i gårde".

ServiceLøft | Light

Ultrakort uddybning

ServiceLøft | Basis

Ultrakort uddybning

ServiceLøft | Pro

Ultrakort uddybning

Er du i tvivl om, hvad du skal vælge?