– Har DU talt med din Millenial i dag?
Betegnelsen “Millennial” opstod i 1991 og omhandler alle, som er født efter 1980. I 2025 antages det, at 75% af arbejdsstyrken er Millenials.
Generationen er ofte blevet udskældt for at være illoyale og endog ligefrem dovne eller ugidelige. Men det er slet ikke fair. Millenials er blot ekstremt værdidrevne. Både som forbrugere og som medarbejdere er de loyale overfor brands, som stemmer overens med deres egne værdier.
Generationen forstår vigtigheden af livslang læring. Fire ud af fem siger, at muligheden for at lære og få nye kvalifikationer er afgørende, når de overvejer et nyt job. Vis, hvordan du vil investere i dem og støtte dem gennem deres karriere. Millenials vil give deres højre arm til dén, som investerer i dem. De higer efter muligheder for personlig udvikling, samarbejde og problemløsning og stortrives med innovation og fleksibilitet.
Gør det synligt, hvordan man kan udvikle sig hos jer. Del eksempler med medarbejdere, der har udviklet sig karrieremæssigt. Gør det klart, hvordan et job hos jer også kan være med til at øge medarbejderens værdi på det øvrige jobmarked fremover.
Konstruktivt eller krævende?
Millenials ønsker mentorskab, en stærk forbindelse til deres leder og MASSER af opmærksomhed. Det er vigtigt for millenials at blive set og anerkendt. Halvdelen af dem ville overveje at forlade et job, hvis de ikke bliver anerkendt nok. 44% af dem siger også, at deres engagement ville stige, hvis de fik mere opmærksomhed fra deres ledere.
Nogle synes sikkert, at det får dem til at virke forkælede, krævende og uselvstændige. I virkeligheden handler det mere om, at de ønsker hele tiden at lære, udvikle sig og være i bevægelse. De ønsker ros i massevis, men også konstruktiv feedback og mulighed for kontinuerligt at dygtiggøre sig.
Branchen mangler ikke talent men evnen til at fastholde talenterne. Jo længere vi holder fast i “måden vi plejer at gøre det på” – jo mere taber vi. Desuden vil denne modstand mod forandring kompromittere vores nuværende og kommende lederes evne til at bane vejen for den næste generation.
Gå tættere på
Sørg for hyppige 1:1 tjek-ind fra ledelsen, men også gerne en forventning om statusopdateringer den anden vej. Vis dem, at de er betydningsfulde – for det ER de!
Nu, mere end nogensinde før, bør hospitalitybranchen prioritere medarbejdernes kontinuerlige læring og skabe muligheder for, at alle medlemmer af teamet kan udvikle nye kompetencer, der vil styrke deres position i virksomheden.
Vis dem vejen op ad rangstigen, hjælp dem med at tage skridtene i den rigtige rækkefølge, inspirér dem til personlig og professionel vækst, hep på dem og giv dem den bedste chance for succes.
…..og husk så for alt i verden at tale med din Millenial 🥰
Læg en kommentar